Det var i mycket positiva ordalag som Mörrum Hockey genomförde sitt årliga årsmöte idag 30 juni. Bland annat presenterades en vinst på 710 000 kr under 18/19 och ett positivt eget kapital på 412 000 kr. Beviljad Elitlicens från Licensnämnden och ny Ordförande i Mörrum Hockey blir, efter avgående Janne Mattsson, Anders Gustavsson. Dessutom presenterades det ny assisterande tränare i Mörrum Hockey och även nya spelare.

Mörrum Hockey avtackade den avgående Janne Mattsson och Fredrik Nilsson med applåder och blommor. Till ny ordförande valdes Anders Gustavsson som under tre års tid varit verksam i såväl styrelsen som att inneha rollen som klubbchef.

Mörrum Hockey beviljas också elitlicens då föreningen uppvisar ett positivt eget kapital med 412 000 kr efter att ha levererat ett resultat på ca 700 000 kr. Det framkom dessutom under mötet att föreningens styrelse har tagit många tuffa beslut för att hålla nere kostnaderna. Detta gäller stora personalnedskärningar inom a-sektion, materialrestriktioner mot A-laget samt nedskärningar av bussresor för ungdomarna.

Ny styrelse i Mörrum Hockey 2019/2020:

Ordförande – 1 år: Anders Gustavsson (Nyval)

Ledamot – 2 år: Martin Ingvarsson (Nyval)

Ledamot – 1 år: Ann Johansson (Sittande)

Ledamot – 1 + 1 år: Magnus Carlsson (Fyllnadsval)

Ledamot 1 år: Anders Svensson (Sittande)

Suppleant 2 år: David Särnby (Omval)

Efter årsmötet kunde vi även få vetskapen om vilken som blir Mörrum Hockey´s assisterande tränare kommande två åren. Mörrum Hockey har valt att kontraktera Thomas Andersson från Karlskrona HK´s U16 Elit. – Thomas är en driven och målmedveten tränare som vi tror passar perfekt ihop med äldre och rutinerade Sergei Joukov, säger Martin Ingvarsson.

Dessutom presenterades det en förlängning och det är den egna produkten #29 Arvid Sahlsten som förlänger med ytterligare två år och Martin Ingvarsson säger följande om förlängningen; Arvid är en egen produkt som vi tror mycket på. Väldigt seriös och vi hoppas att Arvid växer in i sin roll i laget och tar rejäla kliv i vinter.

Sist och kanske minst så presenterade Mörrum Hockey en ung och spännande ryss #88 Stepan Toritsyn som följer med Sergei från Grästorps verksamhet 18/19.

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!